Byter ut sopor mot regnskog

Imorgon drar vi vidare mot lite finare natur, regnskogen väntar!
Finare natur än vad det är i denna stan är väll ganska lätt att klå i för sig. Invånarna verkar nämligen leva enligt filosofin "ser jag det inte, är det inte mitt problem". De slänger alltså alla sina sopor direkt ut i havet. Problemet är ju nu att det är så jäkla mycket sopor att hela deras strand är täckt. Och bara några minuter ut i havet finns det vackra öar, som tyvärr även dom börjar få skräphögar på sig... När vi åkte ut med båten igår så såg man skräp överallt. Ledarna berättade då att de slänger allt i havet, restaurangerna slänger all sin skit i vattnet. Så hemskt att se faktiskt. Att så fina miljöer blir så förstörda.

Nu blev det lite djupt här. Imorgon åker vi iallafall till regnskogen och ska bo hos en familj där, ska bli superskoj! Kommer dock inte ha internet på några dagar nu, men mamma och Wilmer, jag slänger iväg ett sms om att jag lever!
Nu ska Joanna och jag fortsätta vår diskussion om olika grötsorter innan vi somnar...


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: