Ett stort otursmoln över mig

Som några av er kanske vet så fick jag avbryta min bestigning av Mount Kinabalu igår. Har legat inne sjuk några dagar innan men trodde att min förkylning hade släppt. Men det hade den nog inte. Hade jättejätte svårt att andas och hade väldiga smärtor i bröstet och lungorna. Så när vi var uppe på 2500 m så var jag tvungen att vända och åka till läkaren.
Fick kolla mitt syre upptag som var lite sämre än vanligt och röntga bröstet som visade att jag hade skit/slem i lungorna. Antagligen skit som var kvar från förkylningen. Vet inte vad det heter på svenska, men hon förklarade det som att jag hade fått "dykarsjukan", fast tvärtom. Alltså problem att kroppen anpassar andningen när man stiger eller sjunker i höjd typ. Så ja, kanske inte jättekonstigt att jag inte mådde så bra... Började liksom gråta flera gånger, and I ain't no cry baby.
Det hjälpte väll inte jättemycket heller att vår guide knappt kunde prata engelska. När jag försökte förklara att jag inte kunde andas och kände mig nära på att svimma så frågade han om det var pga äpplet jag åt tidigare..........

Är bara så himla ledsen och frustrerad. Detta var en av de sakerna som jag hade sett fram emot mest på denna resan. Istället fick jag åka till läkaren och sen ligga nerbäddad i sängen med medicin. Inte vad jag hade planerat...

Så ingen glad Julia idag. Men inatt går iallafall flyget till Filippinerna där jag ska njuta som en tok med fruktdrinkar, sol och bad!

Bjuder på en bild från innan vi började gå, på en glad och taggad tjej!


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: