Ingen lycka idag inte

Fy vilken otur som ligger över mig idag. Idag skulle vi ut till en jättefin plats och dyka, Sipadan är kända för att ha så fina dykarställen. Första gången att dyka för mig. Jag har verkligen laddat upp inför detta, varit nervös som en tok men ändå lyckats lugna ner mig.
Vi åkte ut till en jättefin paradisö med ett härligt gäng imorse, eftersom Joanna redan har dykarcertifikat så hamnade vi i olika grupper. Jag fick en väldigt lugn och bra lärare som visade hur allt funkade och förklarade alla övningar man ska klara under vattnet och sådär. Jag hoppar i, provar lite - allt går hur bra som helst. Tills att vi ska gå ner lite djupet i vattnet.
Och mitt högra öra vägrar att tryckutjämna. Alla ni som läser kanske inte har dykt, men ni har antagligen flugit. Man får ju lock för öronen när man ändrar höjd snabbt eller vad man ska säga, och då måste man tryckutjämna, genom att hålla för näsan och "blåsa ut" genom öronen (haha bra förklaring Jullan) eller typ svälja/röra på käken. Men detta vägrade mitt högra öra vara med på. Och det gjorde Så. Jävla. Ont. Försökte flera gånger i lugnt tempo, gå upp helt över ytan, vänta en timma men nej. Det vägrade ge med sig.

Så nu ligger jag här, med ett öra som värker och ingen som helst dykarerfarenhet. Jäkla skit. Och som toppen på isberget så har har hotellet bytt ut den enda amerikanska kanalen på tvn som visade bra filmer till en jäkla fotbollskanal, för att en gäst förfrågade det. NEJ, jag vill INTE kolla på fotboll just nu. Och så har jag fått den fulaste brännan efter våtdräkten, halva låren och halva armarna är illröda! Och någon släng av solsting för jag ligger och och fryser som en gnu.

Så, nu har jag fått klaga av mig lite. Tack. Det var det som behövdes. BLÄ.


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: