Blixtrar och dunder

Magiska under...

(Inlägg från igår)
Idag hamnade i världens regnskur. Eller skur och skur, det ÖSTE ner en rejäl stund. Äskade och blixtrade precis ovanför oss där vi satt vid en stängd restaurang och väntade.

Men tidigare idag så har vi i alla fall besökt en flytande moské. Dock så var den inte så flytande på grund av tidvattnet, men det var fint ändå! Sen åkte vi till ett naturreservat som ligger här. Där kunde man gå en sträcka på tre kilometer för att komma till "monkey beach" och sen ta en båt tillbaka. Får upplysa er om att jag hade en långkjol och den enda tshirten jag har med mig, (som är ljusgrå) på mig eftersom vi åkte till en moské tidigare. Jag. Blev. Så. Svettig.
I början av vandringen var det som en vanlig, fin stig - så det var inget problem tänkte vi. Men den fina stigen slutade snabbare än snabbt och då blev det klättring som stod på schemat. Upp och ner, hoppa ner för stora stenar och åla sig igenom hängande trädgrenar. En minst sagt spännande, men SVETTIG vandring. När vi kom fram till monkey beach, där det inte fanns en skymt av en endaste apa så trodde jag att jag skulle smälta.


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: