Dag ett i Kuala Lumpur

Efter sex veckor har jag hunnit med tre storstäder, inne på min fjärde, åtta olika öar och jag har hunnit prova oändligt många gatukök. Och de kommande dagarna kommer att bjuda på ännu mer! Våra planer för KL är att turista som aldrig för. Allt från köpcenter till moskéer, utkikstorn till fjärilsparker.

Idag har vi ägnat en heldag åt shopping. Ack så härligt (kanske inte lika kul för plånboken). Vi var iväg klockan åtta imorse för att vi skulle åka upp i Twin towers och beundra utsikten. Men med vår vanliga tur så var den ju självklart stängd! Så den får vi ta en annan dag.

Istället gick vi och åt och stod redo vid portarna på köpcentret Suria KLCC klockan tio när de öppnade. I våra gympadojjor och lite halvfräscha kläder vågade vi dock inte oss in i så många av de fina affärerna som sträckte ut sig i köpcentret, Gucci, Prada, LV mm. Det räckte med blicken från vakterna så förstod vi att vi inte riktigt var välkomna. I den stunden ångrade vi djupt dagens klädval.

Men efter en youghurtglass (så gott!!!) åkte vi istället vidare till köpcentret Pavilion där det fanns lite fler affärer i vår smak. Victorias secret, forever21, topshop och en massa andra affärer som matchade vår plånbok, och klädstil, lite bättre. Så nu ligger en väldigt nöjd Julia i sängen med nya påsar att gå igenom. Tack och hej, leverpastej.

Ps. Glöm för Guds skull inte att äta en våffla för Joanna och mig idag på den stora våffeldagen!


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: