Klapp på axeln

Även fast detta blev en lite kortare och en väldigt oplanerad resa, så blev det i alla fall en resa. Jag åkte iväg från allt, för mig egna skull. 
Och nej jag har inte jobbat något här, och nej det kommer jag inte göra heller. Och ja jag har gjort av med onödigt mycket pengar. Jag åkte iväg på en extra lång semester helt enkelt. Bara för min egna skull. 

Det är faktiskt viktigt att vara ensam och lära sig hur man fungerar utan någon annan att lita på. Speciellt för mig som i princip har varit i ett förhållande sen jag var 14 år så var denna lilla resan väldigt viktigt. Även fast jag har varit trygg i sällskap av Jonathan och Louise så har jag ändå tagit mig hit på egen hand och tagit mina egna beslut. 

Det är så svårt att utmana sig själv om man är hemma. När man reser så blir man tvungen att utmana sig själv på så många olika sätt. Och tillslut så är de där första utmaningarna man gjorde på resan inga utmaningar längre, man gör de sakerna utan att tänka på det. Som att fråga efter vägen eller be någon ta ett kort på en. Och det är inte längre så svårt att börja prata med nya människor, jag är ju faktiskt en ganska trevlig och rolig person. 

Jag känner också att jag har blivit en person som säger ja till saker och det känns så himla underbart. De senaste åren när jag har mått sämre så har jag inte haft ork till något. Bara gjort det nödvändiga, bockat av på listan. Men nu vill jag göra allt. Stort som smått. Jag vill hoppa fallskärm, jag vill prata med den där gamla tanten på bussen, jag vill festa och dansa hela nätterna. Jag ser så fram emot denna sommaren hemma. Kommer självklart jobba en massa, men jag ska verkligen ta vara på alla dagar och kvällar jag är ledig. För jag känner att jag har energin till det nu. Jag bor med världens finaste mamma som stöttar mig i allt jag gör, jag har så himla många fina vänner som får mig att skratta varje dag och jag känner ett lugn i att jag faktiskt klarar allt jag vill klara av. Jag känner mig på banan igen så att säga, vilket känns jäkligt skönt. Stort tack till alla mina underbara vänner och mina fina nära och kära som hjälpt mig på vägen. Och tack till mig själv för att jag har vågat göra saker som jag mått bättre av. Stor klapp på axeln till mig. 








Kommentarer
Mami

Härligt Julia! Bamsekram & en STOR klapp på axeln till Dig för att Du är den Du är <3
Din Mami




* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: