Kings park

Idag åkte jag som sagt till Kings Park här i Perth. Lite som Slottsskogen i Göteborg, fast ja, större och med bättre utsikt.
Fick instruktioner av en trevlig (och en aning uttråkad tror jag) busschaufför som guidade mig hur jag kunde promenad dit. Och ja, det gick bra! Dock när jag kom fram till parken så ville jag gå till sidan med havsutsikten, självklart går jag en halvtimma åt andra hållet i parken... Men tillslut så kom jag fram och la mig i gräset och läste min bok. Så himla roligt att bara ligga och kolla på folk dessutom. Alla barn som springer omkring och de gamla pensionärerna som går med kartorna i högsta hugg!

 
 

Oh herre gud. Gick upp för en lååååååång trappa som kallas Jacobs Ladder (?) tror jag. Ett ställe där det är populärt att träna. Och där kom jag i jeansshorts, inte på något sätt förberedd på denna utmaningen! Men kanske tar mig dit någon annan dag i mer passande kläder och när solen inte står som högst.

Puss och kramar i mängder!

 


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: