SYDNEY BABY!


Jag tar det från början. Jonte och jag hade bokat flyg till Sydney på söndag natt, 01.00 på måndag morgon då för att vara exakt. På söndagen vaknar jag vid 06.30 av att jag är magsjuk. Jag har då blivit matförgiftad från den jäkla kycklingmackan jag hade ätit kvällen innan från Subway. Kan ju tillägga att jag var tvungen att checka ut ur mitt rum på hostelet kl 10. Så under hela söndagen, i väntan på flyget, ligger jag magsjuk i hostelets olika korridorer. Jättekul dag hade jag verkligen. 
Sen gick flyget, mådde lite bättre men hade inte fått i mig någon mat på hela dagen. Flyget tog fyra timmar, men nu är vi ju i en annan tidszon igen, så vi fick lägga på tre timmar framåt på klockan. Vi landade i Sydney kl 08, men för oss var ju klockan 05 i Perthtid. Trötta kompisar var vi. Väldigt trötta. Sen tog vi tåget in till city, till Jonathans mosters kontor, lämnade av våra stora väskor och gick på en liten rundtur! Har fått se operahuset och lite annat turistigt!

Och nu, nu ligger jag hemma hos fina Louise, Bäje, i hennes mysiga lilla rum i Bondi Junction. Har fått sova en timma efter mina 30-35 timmar i vaket tillstånd. Sjukt ändå vad kroppen klarar, matförgiftning, ingen energi till kroppen, och den klarar ändå av att vara vaken och fungera så länge. 
Om en liten stund ska vi gå ut och äta middag, jag ska bjuda Bäje på något riktigt gott som tack för att hon tar så fint hand om mig! 

Pussar och kramar 








Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: